ВИВЧЕННЯ ТВОРІВ ПОСТМОДЕРНІЗМУ В СТАРШИХ КЛАСАХ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ (допомога вчителю)
Місце роботи: Харківський ліцей 159
У статті розглядаються теорітичні та естетичні аспекти постмодернізму , тому що шкільна програма з зарубіжної літератури для 11-го класу містить твори, які є доволі складними у світоглядному і художньому сенсі. До їхнього розуміння читач-старшокласник повинен бути підготовленим. Тому завдання вчителя ‒ ознайомити учнів з деякими осоливостями теорії, світогляду та естетики постмодернізму ( головне – з містом автора у художньому творі) на уроках інтегрованого типу.
Стаття складається з вступу і 2-х розділів.
.Розділ 1 розкриває розвиток думок щодо концепції автора в теорії постмодернізму . У теоретичному плані ідеї культурного плюралізму, заперечення авторитетів сприяли перегляду однієї з основних літературних категорій – категорії автора. Визначення місця автора у структурі художнього твору, його ролі у створенні та інтерпретації тексту стало наслідком появи літератури постмодернізму
.Розділ 2 відображає роль і місце автора в літературі постмодернізму , а саме у творі М.Павича “Хазарський словник”, якій є найбільш типовим , з точкі зору автора цієї статті, прикладом саме постмодерністського твору.
Спроба осмислення такої складної категорії (поняття «автор в постмодернізмі») стає стимулом для зацікавленості учнів у творчому прочитанні творів постмодернізму . і в читанні взагалі